jossanreser.blogg.se

Dykarcert, check! :D

Kategori:

Hejsan! Gissa vad?! Efter 3 intensiva dagar är även lilla Josefine en dykare! :D wiho! Kan härdan efter kalla mig en Open Water Diver och där med dyka utan instruktör, hur coolt är inte det?! :D Jag trodde aldrig jag skulle klara provet (på engelska!) efter att inte läst en enda sida i den 250 sidor tjocka boken... Men det gjorde jag visst! :D glad tjej!

Dagarna på dykarkursen har varit fullspäckade men jättebra! Vi har haft en super instruktör, träffat massa härliga dykare, lärt oss massa nya saker, dykt 4 dyk (ner till 18m), sett massa olika fiskar, sköldpaddor och en muräna! Kvällarna har bestått av att göra instuderingsfrågor (eller ja, Emelie har väl gjort det mesta...) och sen umgåtts med Elin & Ida. De är hur härliga som helst och det är verkligen jättekul att de är här! :)) Så tråkigt att de åker vidare mot Mexico imon och inte kan följa med oss neråt mot Costa Rica, hade vatt så kul att resa vidare med dem!

Nu ska vi gå och bruncha innan vi ska ta en taxibåt till en annan strand. Idag blir det att ta igen all solning som vi missat under dessa dagar. Vi har ju nästan blivit vita nu igen! Och Elin & Ida är ju näst intill svarta så kul att ligga bredvid dem ;) haha. Vi ska även snorkla idag! Sen ikväll blir det fest och fira att vi är dykare :D

Förresten, jag blir jätteglad när ni kommenterar! Men jag vet inte hur man svarar tillbaka?!

Glad alla hjärtans dag mina fina där hemma, och speciellt till en person! :)

Take care! Josefine

Kommentarer

  • Den bästa farbrorn säger:

    Det var väl roligt för dig Lilla Josefine. Sköldpaddor är ju coolt, muräna är ännu coolare men dom är ju så jävla fula. Skaffa tuber å grejer när du kommer hem då eller är det bättre å hyra där man råkar vara? Du måste ju åka till Stora Barriärrevet nu då, medans det finns kvar.

    Du behöver inte hälsa speciellt till mig Lilla, men det är jättegulligt av dig :)

    Take care lilla Lilla Josefine

    2013-02-14 | 19:21:28
  • Jossan säger:

    Eller hur, hur coolt som helst! Det är riktigt mäktigt att dyka där nere, det är som att man befinner sig i en annan värld. Det måste du uppleva lilla Rikard :)
    Det är ingen idé att fixa egna tuber, kommer inte dyka så mycket hemma ändå. Smidigast och billigast att fixa på plats. Ja nu måste jag ju åka dit ;)
    Haha du är rolig du! Hoppas det går bra i Tyskland :) Hade!

    2013-02-26 | 18:33:08

Kommentera inlägget här: