jossanreser.blogg.se

Sol, bad, fest och DYKNING!

Kategori:

Hej på er! Nu var det en evighet sen jag skrev här sist, jag får be om ursäkt. Det ska bli skärpning på det!

Livet här borta i Centralamerika är helt fantastiskt! Dagarna är kanon med 29 grader i skuggan och stålande sol. Kvällarna är också varma och sköna och här behövs varken jeans eller kofta för att lilla Josefine inte ska frysa, så det kan ju inte bli bättre!

Vi är i Honduras nu och har varit här sen i torsdags. Roatan, ön vi är på, är fantastiskt fin! Vi bor på det "största" stället men ändå är det väldigt litet och mysigt. Det är rätt dyrt att äta här men vi har hittat våra lokala ställen som har den billigaste och godaste maten. Vi har bara tagit det lugnt sen vi kom hit, solat, badat, träffat människor, relaxat, festat och så. Just living the good life, as usual! ;)

En kompis till mig från Kalmar, Elin, kom hit i söndags med sin kompis Ida och det är hur kul som helst! Tänk att mötas på andra sidan jorden liksom :)

Och gissa vad?! Emelie och jag håller på att ta DYKARCERT!! :D vi började med det igår och gick redan första dagen ner på 12m! En helt underbar känsla! Det känns som man svävar helt tyngdlös samtidigt som man utforskar livet under ytan. Vi fick faktiskt se både sköldpadda och sjögurka förutom massa andra färgglada fiskar! Idag har vi en låång dag framför oss med 2 dyk, genomgång och film, sen blir det hem och plugga... I en engelsk bok. På 250 sidor. Med massa svåra ord. Känns som man är tillbaka i skolbänken och kör läsförståelse på nationella proven. Det är så hemskt ska ni veta, jag som verkligen älskar engelska! Tur jag har Emelie ;) haha.

Nu ska vi stiga upp här (efter att vaknat av "ljuva" stämmor av galna höns som kört sin morgonopera precis utanför vår lilla stuga...) och gå och äta frukost så vi inte dyker på tom mage! Klockan är 7 timmar bakåt här förresten! Ha det så bra så hörs vi snart igen! :)

Take care! Josefine

Kommentarer

  • Emma säger:

    Låter ju helt underbart... Här i Lindås lyser snön vit på marken... Njut å sola åt mig med... kram...

    2013-02-12 | 17:03:23
  • Moraträsk säger:

    Hör att ni ha det hur härligt som helst, bara massa sol o fester :) ha det nu fortsatt lika härligt o ta det lugnt, barnen hälsar puss o kram, älskar o saknar dig, puss

    2013-02-13 | 11:37:47
    Bloggadress: http://jossanreser.blogg.se
  • brodern säger:

    Låter rätt barnsligt enligt mig...

    2013-02-13 | 20:42:55
  • RasseKasse säger:

    Skulle vilja vara där nu under födelsedags månaden ;)

    2013-02-16 | 08:03:56
  • Jossan säger:

    Tack Emma, jag lovar att sola åt dig med ;) haha.

    Ja du behöver inte vara orolig mamma, vi är rädda om oss :) hälsa barnen tillbaka! Saknar & älskar er med!

    Haha barnsligt va ;) du är då bara sotis lilla Timmy! Tänk om du hade haft det lika gött som jag just nu ;)

    Ja det hade vatt något du Rasmus! Du får fira din 20-årsdag utomlands någonstans ist ;)

    2013-02-26 | 18:48:14

Kommentera inlägget här: