jossanreser.blogg.se

Resan fortsätter!

Kategori: Allmänt

Hallå på er alla glada!

Allt är fortfarande bra med oss, vi lever livet och har det hur gött som helst!

Vi stannade i Kina till den 6 september. Vi besökte kinesiska muren (hur coolt som helst!) och gjorde lite andra saker. Vi träffade även ett holländskt par som vi umgicks med och käkade local food med dem och några härliga medelålders kineser. Palle har gjort en film från det och hoppas jag kan lägga upp den här.

Den 6 september lämnade vi vårt hostel kl.4.30 på morgonen för att ta oss till flygplasten och därmed lämna landet. Nästa mål var inget mindre än Sydkorea! :) Vi spenderade ett par dagar i huvudstaden Seoul innan vi flög vidare ner till en ö, Jeju, där vi befinner oss nu. Har varit här i 3 dagar nu. Jag måste säga att allt är så dyrt här i jämförelse med Kina! Boende, mat, ja allt är dubbla priset här!

När vi kom hit tog vi bussen till södra delen av ön, Seogwipo. Vi tänkte att vi fixar boende på plats, men tji fick vi att alla hostel var fullbokade! Det fanns inte ens plats i något dorm. Vi bokade ett familjerum med 2 våningssängar (det var billigast!) via internet och när vi väl kom fram till det visade det sig att det var fullt och att ägaren hade skrivit in fel datum på booking.com. Inte kunde han prata engelska heller så vi fick hålla på att översätta på mobilen hela tiden, aha. Iaf var han en ängel nog att fixa in på ett hotell, han körde oss dit och han betalade mellanskillnaden. Så ist för att sova i våningssäng fick vi en stor dubbelsäng, ac, badkar, vatten, TV och allt! Så lite tur hade vi där! ;)

Dagen efter bytte vi till ett hostel med dubbelrum för ett kanonbra pris (där vi fortfarande bor). Vi besökte 2 olika vattenfall och gick ut och käkade på kvällen.

Igår tog vi bussen till närmaste strand, vilket inte alls var så fint som vi hoppats. Men strand var det ju! Sen på kvällen var vi ute och åt lokal food, närmare bestämt komage! Det var ju kanske inte det godaste vi har ätit, men det var verkligen en upplevelse!

Idag har vi bara chillat uppe på takterrassen med några kalla, hur gött som helst! Vi har havsutsikt vilket också är rätt gött :) Nu ska vi gå och käka middag här! Hoppas allt är bra med er där hemma! Puss och kram!