jossanreser.blogg.se

Surfing, vattenfall och bonfire

Kategori: Allmänt

Hej på er! Vi har inte haft så bra internet på hostelet vi bor på så därför har jag inte kunnat skriva på några dagar.

Allt är iaf bra med oss! Vi fick tillbaka våra väskor i fredags så vi kunde ta bussen till Santa Teresa i lördags som bestämt, där vi fortfarande befinner oss tillsammans med Paul och Niclas. Santa Teresa är en liten ”surfby” med millång strand, höga vågor och goa människor. Byn består av en enda grusväg parallellt med stranden som dammar något enormt så fort något fordon kör förbi. Vilket det gör hela tiden. Så man känner sig smutsig så fort man går ut. Totally hopeless! Men själva byn är helt okej. Mysigt ställe. Stranden är inte jättefin och vill man bara sola och bada är detta inte det ultimata stället att vara på, men är man surfare är det ett paradis.

Vi har haft det väldigt bra här under dessa dagar! En av höjdpunktana är när vi gör upp bonfire på stranden i solnedgången, vilket vi nästan gjort varje kväll här. I måndags gjorde vi egna grillspett gjorda av palmblad (eller ja, Paul fixade det;)) och grillade korv i brasan. Hur mysigt som helst! Jag har också lärt mig att surfa! :D Vi har även solat, badat bland alla höga vågor, festat, lagat middagar, chillat och haft det gött. I tisdags var vi i Montezuma och badade bland vattenfall en hel dag, och när vi väl kom dit var det riktigt coolt! Vi klättrade upp och ner för sluttningar och längs bergväggar för att komma upp till ett av vattenfallet, och det var det värsta jag gjort i hela mitt liv! Med endast ett par rep och trädrötter som handtag (och små hål/bergsklippor att sätta fötterna i/på fyllda med lösgrus) skulle vi förhindra att falla handlöst ut för stupet. Hade jag vetat att det skulle vara så hemskt som det var hade jag aldrig gjort det och jag kommer garanterat aldrig göra om det igen.

Imorgon lämnar Emelie och jag Santa Teresa efter 6 dagar för att åka vidare till södra Costa Rica och Puerto Jimenez. Kommer bli tråkigt att åka ifrån Paul, men det är inte så länge kvar tills vi ses igen och ska resa ihop ☺

Hoppas allt är bra med er där hemma! Bilder kommer upp när internet tillåter…

Take care! Josefine

Kommentarer

  • Den bästa farbrorn säger:

    Coolt....vart ska ni efter Costa Rica? Har ni inte dykt nåt med era nya sköna cert?

    2013-02-22 | 02:05:12
  • Jossan säger:

    Nu har jag kommit på hur jag kan svara på kommentarerna så nu kommer allt på samma gång ;) haha. Vi är i Panama nu till torsdag, sen åker vi tillbaka till Costa Rica och stannar där tills Emelie åker hem den 14 mars :) nej, det har inte vatt så bra dykning förbi vatt men vi ska försöka göra det här i Bocas :)

    2013-02-26 | 18:39:48

Kommentera inlägget här: