jossanreser.blogg.se

25 grader varmt och strålande sol!

Kategori:

Hallå där! Nu är vi äntligen framme i Miami!!! :D Hur coolt är inte det! Eller ja, vi kom ju fram igår kväll. Resan hit gick bra. Natten på flygplatsen var däremot seg men den gick rätt fort ändå. Emelie och jag möttes upp i Zürich men hamnade på olika platser på flyget, som totalt hade en restid på 10h och 45min.. Jag hade turen att hamna bredvid en trevlig kille från Schweiz så vi satt och snackade i stort sett hela resan.

Väl framme på flygplatsen i Miami gick vi igenom ett par olika säkerhetskontroller innan vi delade taxi med schweizaren och hans chef (de betalade hela resan så det blev billigt och bra för oss;) haha) Vi hade inga cash och taxin tog inte kort (i USA liksom, hallå?!) så vi fick hoppa av vid deras hotell, ta ut pengar och sen ta en taxi till vårt hostel. Efter lite hinder på vägen (så som fel bokningsnummer, fel hostel, taxi tillbaka till fel hostel igen och arga taxichaufförer) var vi i vårt rum runt kl.21. Vid det laget var vi rätt trötta efter allt resande, efter få timmars sömn det senaste dygnet och tidsomställningen tog vi det bara lugnt och somnade tidigt.

Idag var vi klarvakna redan vid halv 8 (då vår kropp fortfarande är inställd på svensk tid och den var halv 2 på eftermiddagen). Nu har vi ätit frukost, fixat lite saker och packat våra väskor så nu ska vi ta oss till ett annat hostel innan vi ska ge oss ut i Miami! Solen skiner och det är cirkus 25 grader varmt! Vi kan ju meddela att vi INTE saknar kylan där hemma ;) hihi.

Ha det så bra alla där hemma så hörs vi!