jossanreser.blogg.se

Då var resan igång! Miami nästa!

Kategori:

Hej på er! Nu har jag tagit tag i det och skaffat mig en blogg så ni kan följa mig på min resa! :) Denna gång styr jag kosan över Atlanten, bort mot Amerikas gränser där jag ska stanna i minst 3 månader. De första 6 veckorna reser jag tillsammans med min kompis Emelie (Siverby) och vart exakt vi ska är i nuläget osäkert. Vi har lite lösa planer men tanken är att vi vill vara "fria" och obundna så vi kan åka vart vi vill, när vi vill och stanna där hur länge vi vill utan att redan ha allt upplanerat. Emelie åker hem den 14 mars och då är planen att resten av tiden resa ihop med en kille som heter Paul :)

Nu sitter jag iaf på tåget påväg till Kastrup! Det gick 21.47 från Karlskrona. Och ni som känner mig vet ju att allt oftast tar lite längre tid än jag egentligen tror det ska göra.. Jag tyckte ändå jag var ute i så himla god tid! Jag var uppe halva natten och packade i lugn och ro så när jag vaknade idag hade jag all tid i världen på mig att uträtta det sista. Jag var faktiskt riktigt stolt över mig själv och tänkte att jag nog aldrig tidigare varit så snabb med allt som denna gången! Jag kände ingen som helst stress och tog det faktiskt rätt så lugnt. Men någonstans började klockan springa iväg, fortare än vanligt och helt plötsligt blev klockan 19 och jag hade hur mycket saker som helst att göra! Jag var tvungen att vara hos mamma senastsenastsenast 20.30 för att vara ute i god tid. (Tidigare på dagen tänkte jag ändå "Pfft, jag kommer ju vara där långt innan det, säkert vid 18-19!" Jo...) Jag sprang runt som en irrande höna hemma för att göra det sista och 20.40 körde jag hemifrån, mot mamma där jag inte var förrän knappt innan 21. Då var det stress kan jag lova! Mamma var redan förberedd och stod ute och väntade på mig. Vi bytte bil och började köra. Jag började slappna av lite och tänkte "ha! Jag är inte så sen iaf, det hade ju kunnat vara värre!" i samma ögonblick som jag kom på att jag glömt sovsäcken hos mamma! Så efter en liten bit på väg får vi vända för att hämta den. Jag hinner inte analysera vilken av de 2 sovsäckarna jag borde ta, utan tar ett som kan bli som ett "sovtäcke". Men hade jag vetat att det skulle vara turkost hade jag nog övervägt att ta det andra... Som dessutom hade varit svart och passat in lite bättre till min vinröda väska... Haha. Men det hade inte jag tid att fixa med! Mamma trycker på gasen, trots det är mörkt, lite halt och trots att vi får tvärbromsa för ett rådjur kör hon på! Tro det eller ej men vi var framme redan vid 21.30! En nöjd tjej vinkar av mamma, går på tåget i lugn och ro och tänker att "Jag visste det! Jag behöver aldrig oroa mig. jag hinner alltid!" ;)

Jag ska spendera natten på Kastrup, alldeles ensam utan tillgång till internet. Hoppas det finns gratis WiFi. Flyget går imorgon 9.40 och incheckningen börjar ett par timmar innan så jag ska väl klara mig. Emelie flyger från Oslo och vi båda mellanlandar i Zürich och tar därifrån samma flyg till Miami. Vi är framme i Miami 18.05 lokal tid. Jag kan inte fatta att vi är där redan imorgon! Det ska bli huur underbart som helst!

Take care! Josefine

Kommentarer

  • Ida Hedlund säger:

    Gud vad kul för er! Haha och jossan du är som vanligt sen men som du säger de fixar sig lltd för di jag b

    2013-01-29 | 05:20:31
  • Lollo säger:

    Åhh vilken spännande dag du har framför dig idag! Ha det bäst! <333333

    2013-01-29 | 06:30:30
  • Brorsan Rasmus :) säger:

    Att du bara orkar att resa så mycket jag skulle fått spader om jag skulle (resa resa resa) ;)
    Hoppas du ta det Chill med Paul nu ;)

    Harre gött nu syrran.!!

    2013-01-29 | 06:54:56
  • Emelie Folinder säger:

    Åh vad kul josse :D hoppas du får din livs resa och att allt blir precis så bra som du förväntar dig :D ska följa dig på din blogg , hoppas du orkar att uppdaterar ofta :D super nyfiken på hur din resa kommer bli :D
    Puss ha det bäst!!!

    2013-01-30 | 15:42:56

Kommentera inlägget här: